Po zakończeniu II wojny światowej Ziemię atakuje obcy wirus, użyczając grupce ocalałych ludzi pewnych niezwykłych mocy. Niektórych z nich - osoby obdarzone nadludzkimi zdolnościami fizycznymi lub mentalnymi - nazywa się asami. Innych - oszpeconych lub kalekich - określa się mianem dżokerów. Niektórzy z odmienionych wykorzystują swe talenty dla dobra ludzkości, inni zaś do czynienia zła. Dzikie karty opowiadają historię ich wszystkich.
red. i wybór George R. R. Martin ; współpraca Melinda M. Snodgrass ; aut. Walton Simons, Victor Milán, [>>] Melinda M. Snodgrass, Stephen Leigh, Walter Jon Williams ; przeł. Michał Jakuszewski.
Stanowi t. 6 cyklu pt.: Dzikie karty, t. 1 pt.: Dzikie karty, t. 2 pt.: Wieża Asów, t. 3 pt.: Szalejący dżokerzy, t. 4 pt.: Wyprawa asów, t. 5 pt.: Brudne gry.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
redakcja i wybór George R. R. Martin ; autorzy Stephen Leigh, John J. Miller, Leanne C. Harper, Kevin [>>] Andrew Murphy, Gail Gerstner-Miller, Walton Simons, Edward Bryant, Lewis Shiner, Carrie Vaughn, Victor W. Milan, Melinda M. Snodgrass, Michael Cassutt ; przełożył Michał Jakuszewski.
Jak wyglądałby nasz świat, gdyby w pełnym burzliwych wydarzeń XX wieku naprawdę żyli superbohaterowie i łotry o nadludzkich możliwościach? Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty Światowa Organizacja Zdrowia postanawia wysłać misję złożoną z asów, dżokerów, polityków i dziennikarzy. Misja zbada, jak kraje radzą sobie z wirusem, który zmienił oblicze ludzkości. Ekipą kieruje Gregg Hartmann, senator o prezydenckich aspiracjach, ukrywający w rękawie niebezpiecznego asa. Towarzyszy mu grupa, w której skład wchodzą niektórzy z najpopularniejszych bohaterów serii - doktor Tachion, asowie Sokolica i Złoty Chłopiec oraz dżokerzy Poczwarka, Troll i Ojciec Kałamarnica. Od dżungli Haiti i Peru po burzliwą scenę polityczną Egiptu, od klasztoru w Japonii po ulice największych metropolii Europy bohaterowie ujrzą wiele niezwykłych rzeczy. Niektórym dzikim kartom oddaje się cześć jako bogom, a pewne wydarzenia wydają się spełnieniem przepowiedni sprzed stuleci, która wywrze trwały wpływ na przyszłość całego świata.